Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 14 maja 2018

ZG60C201

ZG60C201


Kolumny głośnikowe produkcji Tonsil Września.



Parametry:


  • Moc znamionowa: 60 W
  • Impedancja: 8 Ω
  • Użyteczne pasmo przenoszenia: 30 ÷ 20.000 Hz
  • Wymiary: 440 × 680 × 320 [mm]
  • Waga: 28 kg
Głośniki:

  • niskotonowy: GDN 30/60/3 z układem magnetycznym typu AlNiCo popularnie zwanym "Kobaltem", 8 Ω
  • średniotonowy: GDM 18/40/1 lub Siare 17MSP zależnie od wersji 8 Ω
  • wysokotonowy: GDWK 9/40/1, 8 Ω

Kiedyś, na bazarze przypadkowo trafiłem na te kolumny. Za niewielkie pieniądze stały się moją własnością. Całe szczęście, że pojechałem wtedy samochodem, bo w innym wypadku bym ich nie kupił. Do dzisiaj pamiętam ich ciężar, gdyż musiałem je dźwigać na odległy parking. Dodam, że gdy niosłem je przez bazar, to za mną biegali faceci i licytując się  proponowali  ich odkupienie. Nie skorzystałem z propozycji i szczęśliwy zawiozłem je do domu.
Ogólnie były w dobrym stanie. Regeneracji zawieszeń poddałem głośniki średniotonowe. Membrany średniotonowych i niskotonowych zabarwiłem tuszem na kolor czarny. Wysokotonowe o dziwo były sprawne.
Obudowa była mocno poobijana i porysowana. Położyłem więc nowy fornir dębowy. Nic nie zmieniałem we wnętrzu skrzynek. Zwrotnica, kable i wygłuszenie zostało bez zmian. Jako że produkowane były na eksport, stosowano lepsze materiały. Gąbki użyte do wytłumienia były w stanie niezmienionym. 
Po pewnym czasie wymieniłem  niskotonowe kobalty na nowe. Różnica była kolosalna. Stare magnesy tracą swoje właściwości magnetyczne co odbija się na dynamice działania głośnika. Można je oczywiście zregenerować (namagnesować).
Eksportowano je pod markami: Continental Edison EA 9793 do Francji i  Audio Lab Consort AL 60 do USA. Do Francji stosowano głośnik średniotonowy Siare 17 MSP.
Obecnie ich cena na wolnym rynku waha się w granicach 3000 - 3500 zł. Cena za unikatowość nie za wybitną jakość dźwięku. Chociaż nie można im nic zarzucić, a wręcz za potężny głęboki bas pochwalić. Za takie pieniądze można kupić markowe, nowe, bardzo dobre kolumny. Nie zmienia to jednak faktu, że raczej nie zamienię ich na inne.






























 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz