Szukaj na tym blogu

czwartek, 26 lipca 2018

Philips 6-39A

Philips 6-39A



wymiary:        480x230x320 


waga:  11 kG


zakresy: D, S, K



 lampy: EK2, EF9, EBL1, EM1, AZ1



Superheterodyna 7 obwodowa, 3 zakresowa z ARW. Regulacja barwy tonu, głośnik dynamiczny, wskaźnik dostrojenia na EM1. Skrzynka w układzie  poziomym, okleina orzechowa. Wokół kwadratowej skali zegarowej miedziana ramka. Cena 380 zł.

Zabrałem się za Philipsa, który dłuższy czas stoi na półce, ale nigdy nie był uruchamiany. Nie znaczy to, że skończyłem robić Telefunkena T4, Allegro, Philipsa 44A. Do nich wrócę jak będę miał brakujące części i więcej czasu. Maestro w zasadzie skończony. Brakuje mu środkowej gałeczki i oryginalnej tylnej ścianki. Zdjęcie wkrótce zamieszczę.
6-39A jest zachowany w stanie więcej niż dobrym, więc naprawa powinna być krótka. Gdyby nie przetarta tkanina na froncie stan byłby idealny. Po wstępnym przeglądzie do wymiany elektrolity zasilacza. Przyjrzeć się muszę również  lince od napędu skali, bo wskazówka "nie kręci". W celu wymiany elektrolitów musiałem wyjąć elektronikę ze skrzynki. W tym celu należy odkręcić cztery pokrętła. Następnie wewnątrz skrzynki sześć solidnych wkrętów mocujących całe chassis z obudową, oraz cztery śruby od spodu. Elektrolity mają 32uF na 350V. Załączyłem kilka wyraźnych zdjęć , które mogą się kiedyś komuś przydać.















C.D. 29.07.2018r.

Tak jak przypuszczałem, po wymianie elektrolitów w zasilaczu (33uF / 450V)  radio zagrało na wszystkich zakresach.   Program pierwszy na falach długich słychać głośno i bez zakłóceń. Działa  idealnie regulacja barwy tonu. Działa magiczne oko, chociaż jest już trochę wypalone. Wymieniłem też żarówkę oświetlenia. Nie mogę nadal rozgryźć zasady naciągnięcia linki od wskazówki skali. Nigdy nie lubiłem tych linek. Przeważnie zawsze trzeba było kombinować jak je poprowadzić. Zawsze ciasno i zawsze brakuje drugiej pary rąk. 
W międzyczasie zajmę się estetyką obudowy.

1 komentarz:

  1. Własnie skończyłem swojego 6-39. Mam drugiego w stanie strasznym, ale na dawcę sie nadaje.

    Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń