Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 27 sierpnia 2018

Capello CU4 Caruso

Capello CU4 Caruso

Polski odbiornik montowany przez zakłady Capello w sezonie 1936/37.
Obsada lamp: AK2, AL3, ABC1, AL4, AZ1
Pobór mocy 61 Watt
Wymiary: 525x363x250
7-o obwodowa ultra-superheterodyna .

Bardzo rzadko spotykany odbiornik montowany w fabryce Capello. Najwyższy i najdroższy z sezonu 36/37 .
Obudowa oklejona  ozdobnym fornirem i pokryta politurą szelakową. Na froncie narożniki częściowo malowane czarnym lakierem. Ramka skali i trzy ozdobne pasy wykonane (chyba) z miedzi i pokryte galwanicznie chromem. Nóżki również posiadają chromowane obwódki, chociaż na zdjęciu tego nie widać bo są skorodowane.
Radio posiada trzy duże, wyraziste, podwójne pokrętła. Środkowe załącza sieć i reguluje wzmocnienie. Pokrętło z prawej - wybór zakresów i  strojenie. Pokrętło z lewej regulacja barwy tonów i czegoś jeszcze.
Skala z tworzywa barwy żółtej za szybką. Nazwy polskich stacji pisane po polsku.

Wnętrze.
Chassis kryte chromem, tak jak i osłony filtrów. Filtry w kubkach aluminiowych.  Duży luksusowy głośnik, większy niż w tańszych modelach.




















Ze względu na unikatowość tego radia zrobiłem tak dokładną dokumentację zdjęciową. Może komuś się przydać. Przed sfotografowaniem radio musiałem oczyścić z grubej warstwy kurzu. Lampy wyjąłem z ciekawości w celu odczytania oznaczeń. Nie oparłem się pokusie i  oczyściłem je z brudu. Tak samo zrobiłem z gałkami, które były dodatkowo zachlapane jakąś farbą. Poza tym nie ingerowałem w wygląd, nie wyjmowałem chassis z obudowy ani nie włączałem go do prądu.
Radio jak najbardziej nadaje się do renowacji. Jest kompletne i posiada wszystkie oryginalne elementy. Skrzynka w kilku miejscach ma ślady po drewnojadach, ale jest ich może kilkanaście.  Elementy chromowane ponownie należy poddać obróbce.

5.09.2018r.

Na prośbę zainteresowanych wyjąłem chassis ze skrzynki. Rozebrałem również skalę, by rozwiązać zagadkę pofalowanych żółtych pasków. 
Jak się okazało skala została wydrukowana na papierze. Cztery luźne paski, które były  przyklejone za górne i dolne krawędzie do szybki. Wymiary szybki skali: 207 mm x 103 mm. Grubość szkła 3 mm.
Ozdobne chromowane paski na froncie zagięte są przez szczeliny w obudowie do wewnątrz. Zagięcia wewnątrz skrzynki zaklejone są czarną tkaniną.





Obecnie radio rozebrane jest na części pierwsze. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz