Szukaj na tym blogu

środa, 16 stycznia 2019

VE301 w




VE301  jedno obwodowy  odbiornik reakcyjny zbudowany na lampach:

 W poniższym poście prezentuję konstrukcję, którą w zeszłym roku wykonałem, aby uporządkować walające się po warsztacie "śmieci". Z resztek VE301, z głośnika od DKE38 , skrzynki od Stolicy oraz resztek sklejek zbudowałem samoróbkę. 
Miałem rozwalonego VE301 z uszkodzonym głośnikiem, popękaną obudową bez ścianki tylnej i z uszkodzonym chassis. Sam środek odbudowałem, skompletowałem lampy i uruchomiłem. Wcześniej chciałem skompletować brakującą resztę, ale okazuje się to zupełnie nieopłacalne. Pozbywszy się uszkodzonych składników radia, zaprojektowałem minimalistyczną obudowę pod chassis. Wykorzystałem zajmującą mi miejsce starą skrzynkę od Stolicy, walające się ścinki sklejek i pozostałości forniru.
Oddzielny głośnik dostał obudowę utrzymaną w tym samym stylu co odbiornik. Głośnik można stawiać na odbiorniku lub obok. Do połączenia wykonałem kabel zakończony z obu stron wtykami bananowymi. Do gniazda odbiornika można podpiąć też słuchawki 2000 ohm. 
Wszystkie użyte elementy są z epoki. Zestaw znakomicie działa, a sam głośnik przydaje się do testowania innych odbiorników.


















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz