Szukaj na tym blogu

wtorek, 27 marca 2018

Technics SA 303

Technics SA 303


AM/FM Stereo Receiver (1980-82)


Specifications

Tuning range: FM, MW
Power output: 40 watts per channel into 8Ω (stereo)
Frequency response: 7Hz to 45kHz
Total harmonic distortion: 0.04%
Damping factor: 20
Input sensitivity: 2.5mV (MM), 150mV (line)
Signal to noise ratio: 80dB (MM), 95dB (line)
Output: 150mV (line)
Speaker load impedance: 4Ω to 16Ω
Dimensions: 460 x 149 x 276mm
Weight: 7.9 kg

Tym razem na warsztacie Technics SA 303. Ratowanie zabytkowego sprzętu to moja misja, więc nie mogłem sobie odmówić zakupu tego uszkodzonego amplitunera.  Wstępna diagnoza wykazała uszkodzenie jednego kanału, objaw to zniekształcony dźwięk i słabe wzmocnienie. Brak gałek i dolnej blachy obudowy, przepalone żarówki oświetlenia skali. Cena Technicsa nie była duża, ale jak się okazuje po diagnozie naprawa kosztować będzie drugie tyle... Tu mała sugestia by brać pod uwagę opłacalność przedsięwzięcia. Może okazać się, że lepiej było kupić taki sam sprawny.
Tuner działa bez zastrzeżeń. Stacje UKF odbiera w stereo na kawałku drutu. Wskaźnik mocy sygnału zrobiony jest na diodach tak samo jak wskaźnik wysterowania.
Końcówki mocy to układy STK 1039. Moduły te są obecnie bardzo trudne do zdobycia, ale udało mi się zakupić STK 1049 odpowiednik o nieco większej mocy. Czekam na dostawę  poczty. Część gałek dobrałem, chociaż muszę je jeszcze zmodyfikować. Dolną blachę dorobiłem z obudowy komputera.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz