Szukaj na tym blogu

środa, 23 września 2020

Philips 4517

 Philips 4517

Po starym Philipsie został mi głośnik z transformatorem, który postanowiłem umieścić w stylowej obudowie. Wybór padł na model 4517. Prosta, elegancka skrzynka w naturalnym fornirze.  Moja kolumna nie będzie wierną kopią, a jedynie wzorowaną na  kształtach 4517. 


Zdjęcie oryginału z Radiomuseum

Cały efekt kolumny zależy od dokładnego wycięcia ozdobnego otworu. Są różne metody. Wszystko zależy od tego jak bardzo nam  się chce. Ja zrobiłem to brzeszczotem i pilnikami.
 



Mokrą tkaninę przykleiłem klejem Wikol. Po wyschnięciu tkanina się kurczy i mocno napina.  


Klejenie skrzynki ze sklejki to sama przyjemność. Wykorzystałem do tego  ścinki , które zostały mi po poprzednich pracach. Kolumna jest węższa niż oryginał, bo nie miałem odpowiedniej, szerokiej sklejki na front.


Fornir to orzech amerykański. Kupiłem go kiedyś w większej ilości i wykorzystuję przy 
kolejnych realizacjach.


Skrzynka jeszcze bez frontu.






Łuk wyrównałem szpachlą.






Po zamontowaniu transformatora głośnikowego do obudowy, dołączyłem jeszcze kabel z wtyczką i wszystko przylutowałem. Kolumna po podpięciu pod gniazdo głośnikowe radia oczywiście zadziałała. Nie będę opisywał wrażeń odsłuchowych, bo nie ma czego opisywać. Po prostu działa jak powinna.




Obudowę pokryłem szelakiem. Kolumna waży ponad 5 kg. Przyda się w warsztacie do testów lampowców. Cała praca zajęła mi około tygodnia.



👇👇👇👇👇👇





5 komentarzy:

  1. Witam
    Znalazłem przypadkowo Pana bloga gdy szukałem informacji o radiach lampowych elektrit. Mam pytanie, czy byłby pan chętny przejrzenia moich radii, ewentualnie uruchomienia? Mój nieżyjący dziadek naprawiał telewizory i radia. Zostało na strychu kilkanaście odbiorników lampowych i dwa telewizory.
    Proszę o odpowiedź.
    Michał S.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam
    Telewizorów nie naprawiam, ale z ciekawości zapytam się jakie to modele? W kwestii przeglądu radii to prawdopodobnie się zgadzam, bo bardzo jestem ich ciekawy. A czy można znać więcej szczegółów dotyczących odbiorników radiowych? Jaka firma, typ, czy są lampy, itp?

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie to telewizory napiszę później jak się do nich dostanę na strychu. Kilka radii jak pisałem to elektrit , inne muszę zidentyfikować . Dodam, że interesuje mnie zostawienie jednego najwartościowszego radia na pamiątkę dla siebie. Resztę muszę sprzedać.
    W sprawie szczegółów odpiszę wieczorem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam ponownie.
    Wydobyłem odbiorniki ze strychu.Z tego co zidentyfikowalem to telewizory Belweder i Wisla.Radi jest 14 i są z lampami . Po napisach ustaliłem że są Elektrity Viktoria, Largo, Domator i 3 pionowe Elektrity ale nie znalazłem typu. Jest telefunken t4z, pzt, Saba pionowa bakielitowa, maly pionowy Philips i 4 inne radia w pionowych skrzynkach bez oznaczeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może lepiej się skontaktujmy telefonicznie. Jeśli nie jest to żart, to proszę o numer telefonu na roboczego maila: prosty@interia.pl
      pozdrawiam

      Usuń