Szukaj na tym blogu

środa, 5 lipca 2023

Radio dwulampowe zrób sam cz.5

 


Sam odbiornik wykonany, a pozostała jedynie  zabawa z cewkami. Aby wreszcie móc słuchać radia wykonałem na szybko cewkę na kawałku rury kanalizacyjnej, nawiniętej drutem z niepotrzebnego transformatorka radiowego. Cewka swoimi parametrami wpasowała się idealnie. Program pierwszy odbiera bardzo dobrze co słychać na załączonym filmie. Oczywiście ładniejsza jest cewka, która nie zadziałała, ale i tą dopracuję. Już ją nawet ponownie przewinąłem, ale tym razem drut był za gruby i nie wstrzeliłem się w pasmo. 







Parametry cewki: 
- średnica rury 5 cm
- średnica drutu 0,17 mm
- liczba zwojów 250
Nawijając, zrobiłem odczep przy 100 zwojach, ale po podłaczeniu do wtyków odbiornik nie zadziałał. Natomiast zadziałał znakomicie bez tego odczepu. Odczep zakleiłem czarną taśmą izolacyjną. Wykonując ponownie taką cewkę postaram się bardziej ją zminiaturyzować.





Przewinięta cewka nie zadziałała. Za gruby drut - za mało zwojów. Do trzech razy sztuka...




To oczywiście nie koniec.  Rozwiązanie z rurą jest dobre, ale że jestem niecierpliwy, wykonałem to szybko i trochę niestarannie. Cewki mają być ładne i o takie się postaram.

Link do krótkiego filmu prezentującego działanie radia:

👇👇👇👇



https://youtu.be/YfO1IGVL18M

☝☝☝☝☝

Jak widać, zabawy jest co nie miara. Czy ktoś jeszcze zrobił to radio? 😉

CDN...


1 komentarz: