Szukaj na tym blogu

wtorek, 6 lutego 2018

Scope Tuner Stereophonic Marantz 2110

Scope Tuner Stereophonic Marantz 2110
(1978-1980)


Type: Mono/Stereo Tuner
Tuning Bands: FM, MW
Tuning Scale: Analogue
FM Tuning Range: 87.5 to 108 MHz
MW Tuning Range: 515 to 1650 kHz
Sensitivity: 1.4uV (FM), 25uV (MW)
Signal to Noise Ratio: 64dB (FM), 60dB (MW)
Distortion: 0.17% (FM), 0.5% (MW)
Selectivity: 75dB (FM), 46dB (MW)
Frequency response: 30Hz to 15kHz (FM), 40Hz to 2.6kHz (MW)
Output: 560mV (FM)
Semiconductors: 4 x IC, 20 x transistors, 19 x diodes, 5 x FET
Dimensions: 416 x 146 x 301mm

Kupiłem "oscyloskopa" do mojego zestawu Marantzów. Jak zwykle interesował mnie stan uszkodzony. Dzięki temu mam zajęcie, a i cena jest dużo niższa od sprawnego. Na zdjęciach w aukcji nie prezentował się ciekawie, ale gdy do mnie przyjechał to nie żałuję zakupu.
Wstępna diagnoza stwierdza następujące uszkodzenia:
- pogięta obudowa wierzchnia (da się wyklepać !)
-brak dwóch nóżek ( dorobiłem prawie identyczne)
- panel czołowy wygięty z rysami i zabrudzony farbą ( da się wyprostować, da się umyć, rysy głównie na krawędziach)
- ułamany przycisk od isostatu (przyklei się mocnym klejem)
- odklejone prowadnice przycisków na panelu czołowym (przyklei się)
- brak jednego przycisku ( już znalazłem w swoich zasobach)
- mocno wygięta ośka potencjometru od regulacji ustawień oscyloskopu (podgrzałem i wyprostowałem)
- brak 6-u żarówek podświetlenia skali 8V 0,2A ( zamówiłem na Allegro)
- przepalona żarówka "stereo" (zamówiona)
- brak anteny na tylnym panelu (  tu problem, ale i bez niej jest o'k, zwłaszcza że nie widać)
- pęknięta łączówka z wyjściami antenowymi ( będę próbował jakoś skleić żywicą)
Co najważniejsze elektrycznie jest sprawny. Wszystko działa prawidłowo, włącznie z oscyloskopem. Usunięcie przedstawionych usterek zajmie mi trochę czasu. Panel przedni nie będzie idealny, ale ujdzie w tłoku. Wkrótce zdjęcia po naprawie.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz