Szukaj na tym blogu

piątek, 1 lutego 2019

Pioneer SX990 naprawa schemat


Pioneer SX990


Dane Techniczne

Zakres strojenia: FM, MW
Moc wyjściowa: 28 watów na kanał przy 8 Ω (stereo)
Pasmo przenoszenia: 10 Hz do 100 kHz
Całkowite zniekształcenie harmoniczne: 0,5%
Czułość wejścia: 5mV (mikrofon), 3.3mV (MM), 24mV (ceramiczny), 200mV (linia)
Stosunek sygnału do szumu: 80 dB (MM), 100 dB (linia)
Impedancja obciążenia głośnika: 4Ω do 16Ω
Półprzewodniki: 1 x FET, 36 x tranzystory, 5 x IC, 17 x diody
Wymiary: 459 x 145 x 369 mm
Waga: 11,4 kg
Trochę opisów zaczerpniętych z fachowych stron HiFi:
 "Nigdy żaden odbiornik nie łączył tak wyjątkowej wysokiej wydajności z tak wieloma audiowizualnymi pełnymi 100 W przy 8 omach nad pasmem przenoszenia. Od 10 Hz do fantastycznego 100 kHz. Zaawansowanego elektronicznego obwodu półprzewodnikowego z tranzystorem polowym i układami scalonymi oraz czterokrotnego zmiennego kondensatora - dla znacznie lepszej czułości. Dwa mierniki strojenia, niezwykle szeroki zakres wejść i wyjść, precyzyjne sterowanie tonem i wiele ważnych innowacji. Skrupulatnie zaprojektowane. Oszałamiająco stylizowany. Naprawdę jeden z najlepszych komponentów audio, jakie kiedykolwiek stworzono."
 

"Wydajny tuner FMTranzystor FET (Field-Effect Tranistor) jest używany w wzmacniaczu częstotliwości radiowej, aby osiągnąć wysoką czułość i selektywność.
Ponadto, cztery układy scalone (układy scalone) są używane do wzmacniacza częstotliwości pośredniejw celu wyeliminowania zakłóceń i szumów.
  Wbudowany doskonały obwód FM MPXTen układ przełączający o doskonałej charakterystyce separacji i częstotliwości jest zbudowany w celu
odtwarzania muzyki rzeczywistości.
  Wbudowana bardzo czuła antena ferrytowa do odbioru radiowego AMAntena ferrytowa zapewnia wysokiej czułości odbiór programów nadawczych AM. Na panelu przednim pod szybką: lampki rodzaju programu, mierniki strojenia ustawione pionowo
w celu ułatwienia wyboru programu emisji FM, przełącznik wyboru głośników, przełącznik
monitora taśmy itp.,"

    Tym razem kupiłem uszkodzonego vintage Pioneera  SX 990. Postanowiłem zrobić sobie przerwę od lamp i zrobiłem przeskok do lat 70-tych. Nie mogłem się oprzeć urodzie tego amplitunera i jego świetnym parametrom. Sprzęt wybitnie do słuchania i jako ozdoba wnętrza. Kupiony jako uszkodzony, według opisu sprzedającego "bez dźwięku". Ogólnie bardzo ładny stan zewnętrzny. Chciałem sobie zapewnić zajęcie na najbliższe wieczory. Szykowałem się na "ciekawe" uszkodzenia i godziny pracy z lutownicą.  Jakże byłem zaskoczony, gdy okazało się, że amplituner poza spaloną żarówką wskaźnika wysterowania był całkowicie sprawny. Z jednej strony byłem zadowolony, z drugiej zawiedziony, bo nie wiele było przy nim do roboty. A dla czego?  Bo........

sprzedawca nie wiedział, że należy zewrzeć wyjście korektora !!!! 😁.

    W środku błyszczące  chassis, czyściutko, wszystkie podzespoły łatwo dostępne.
Wymieniłem żarówkę,  wymieniłem kabel zasilający ze względu na inny rodzaj wtyczki i to tyle mojej ingerencji w tym sprzęcie. (Chociaż wymiana żarówki przysporzyła mi sporo kłopotu). Gniazda głośnikowe są tutaj specyficzne i najlepiej mieć do nich oryginalną wtyczkę. Jeśli się jej nie ma to wystarczy pocynować końcówki kabli głośnikowych, aby stały się sztywne i dały się wcisnąć.  Potencjometry nie trzeszczą, kanały pracują równo, przełączniki przełączają, filtry podbijają pasmo, tuner pięknie stroi w stereo na kawałku przewodu. Po nagrzaniu ustawiłem prądy spoczynkowe wzmacniacza.
Obudowa jest fornirowana, więc przetarłem ją środkiem do czyszczenia mebli "Pronto". I gotowe.
Przez pewien czas będę go testował.
















👇


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz