Szukaj na tym blogu

piątek, 8 lutego 2019

Elektrit Allegro część 4




Gapię się w układ, mierzę, stukam, patrzę w schemat, włączam, wyłączam i nic...
Wszystko wydaje się w porządku, napięcia są, nic nie urwane, wzmacniacz działa, a szumu eteru nie ma.
Zamieniam lampy  EK2 z tymi, które mam w zasobach i nic. AZ1 i 6P14P są na pewno dobre. EBC3 na zamianę nie mam, ale ma żarzenie i wygląda ładnie.😀
Ładnym nie należy ufać. Pofatygowałem się w trudno dostępne miejsce i wyjąłem EBC3 z drugiego, sprawnego Allegro.
I tak trzeba było od razu. Radio działa. Przez brak lamp zapasowych naprawa niepotrzebnie się wydłużyła.   Program Pierwszy PR odbiera idealnie. Przetestuję jeszcze inne zakresy.

W internecie znalazłem brakujące lampy (NOS-y) EL3 i EBC3, cena po 50 zł szt. Trochę mi było szkoda pieniędzy. Radio raczej popularne, żaden unikat, więc idę drogą minimalistyczną i zakupiłem EBC3  używaną za 15 zł.
Miła niespodzianka.👍😊😊😊 !!! W swoich zasobach znalazłem EL3. Lampa nie miała żadnego opisu, więc długo leżała jako niezidentyfikowana. Zaryzykowałem, włożyłem do układu i działa. Tu zacytuję przysłowie: "trafiło się ślepej kurze ziarno".

Magiczne oko  6E5  bocznostykowe .  Na radiomuseum tylko w wersji  kołkowej.  


6e5_1.png









Powinno być EM1, które mam, ale  luminofor prawie już nie świeci.


em1.png











Mam też dobrą AM1


am1_1.png


I dobrą EM4
em4.png

I dobrą 6E5C . Dobry i obecnie dostępny na rynku, tani zamiennik.

6e5s_umgeb.gif

Nie będę kombinował i zostaję przy EM1. Tak jak powinno być. Muszę z czasem zdobyć sprawniejszą lampę. Przy okazji wymienię całą wiązkę drucianych kabelków z podstawką. Wszystko ledwo się trzyma. Włożone są w koszulkę, która też jest do wymiany. Jest sztywna, pęka i kruszy się. 



Nowa wiązka z podstawką.



Co jeszcze zostało do naprawy oprócz magicznego oka? Zostały  "drobiazgi", głównie
 mechaniczne. Przełącznikowi tonu (gałka z prawej strony) brakuje kulki. Nie przełącza więc skokowo. Szukam kulki.
Brakuje mi dwóch śrub do przykręcenia chassis do obudowy. Żarówka oświetlenia skali 12V, 0.25A  słabo świeci. Wymienię ją na 6,3V.


c.d.n.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz