Szukaj na tym blogu

niedziela, 3 lutego 2019

Elektrit Allegro Z część 1



Allegro Z  To kolejne Allegro, które naprawiam, a w zasadzie odbudowuję. Wracam do niego po trzy letniej przerwie. Ten egzemplarz był praktycznie bez obudowy, bez kompletu lamp, z korozją, bez skali i kilku gałek. Wydobyty z zakamarków komórki w podkrakowskiej wsi.  Jak pisałem we wcześniejszych postach, czekał na uruchomienie. Po odbudowaniu skrzynki wstępnie przyjrzałem się elektronice jednak radia nie uruchomiłem . Teraz przypominam  pierwszy etap, etap odbudowy skrzynki. W zakupionym Allegro prawie jej nie było. Pozostały jedynie rozsypujące się szczątki przeżarte przez robaki, porozklejane sklejki pokryte grzybem. Do odbudowy wykorzystałem jedynie fragment części czołowej. Dorobiłem górę, spód i boki z nowej sklejki. Na szczęście miałem drugi egzemplarz, na którym się wzorowałem. Wszystkie sklejenia i elementy zrobiłem identycznie jak w oryginale. Na koniec okleiłem fornirem orzechowym, aerografem zrobiłem cieniowania i położyłem kilka wstępnych warstw politury. Skrzynka prawie gotowa. Zostało mi jedynie dorobić szprosy, bo były uszkodzone i niekompletne. Do dzisiaj jeszcze się z nimi nie uporałem. Brakuje mi mosiężnego pręta. Głośnik też nie działał. Miał zablokowaną cewkę przez warstwę rdzy, która zebrała się w szczelinie. Membrana wymagała wzmocnienia podklejeniami z cienkich pasków papieru. Po wyczyszczeniu i pomalowaniu skręcony  głośnik powrócił do pierwotnej sprawności.




















c.d. nastąpi...










1 komentarz:

  1. Dzień dobry.
    Wielki szacunek dla Kolegi za szczegółowe przedstawienie renowacji."Zmarnowałem" ze 2h na bloga :-)
    Sam kupiłem parę radioodbiorników z zamiarem odnowienia.Niestety brak czasu... a może wymówka.Mam Radialvę Y6 (ładne i ciekawe radio - skala na łańcuchu),może kiedyś się wezmę.:-)
    Pozdrawiam i obserwuję bloga.

    OdpowiedzUsuń