Szukaj na tym blogu

czwartek, 7 lutego 2019

Elektrit Allegro Z część 3



c.d.

Po obsadzeniu lamp okazało się, że nie żarzy się AZ1. Przyczyną był brak kontaktu na stykach. Muszę sprawdzić pozostałe podstawki.
Na innych podstawkach jest dobrze. W tej wadliwej  odciągnąłem trochę styki. Lampa wchodzi ciaśniej i jest już dobrze.
Wzmacniacz nie działa więc przyjrzeć należy się  lampie 4P13P. Lampa na bank dobra, bo sprawdzona w innym radiu.
Pomiary wykazały brak jednego z napięć na siatce lampy. Winowajcą był przepalony rezystor 3k ohm. 



Uszkodzony rezystor 3k ohm. Według schematu powinien być 5k ohm,   ja wstawiłem 6k ohm. 



Winowajca na schemacie w czerwonym kółku.

Wstawiłem 6k ohm, bo nie miałem 5k ohm. Użyłem dwóch mocnych rezystorów 12k ohm połączonych równolegle.



Rezystory w układzie


Pierwszy sukces. Wzmacniacz od razu ruszył. Wzmocnienie jest bardzo duże, ale niestety  regulacja przerywana. Niekończące się usterki. 😬😬😬 Winny oczywiście potencjometr... 
Musiałem go otworzyć i naprawić. Ostatecznie zrobiłem go  z dwóch egzemplarzy. Blaszki zaciskające już się urwały, więc skleiłem go Distalem. Opis naprawy  króciutki, a w rzeczywistości zabrało mi to masę czasu i napsuło  nerwów.



Potencjometr 1,5M ohm




W układzie jest krytyczny rezystor zaznaczony na schemacie powyżej. Jest nawinięty drutem oporowym na karkasie. Często jest mocno przygrzany, czasami przepalony. Ma 90 ohm i 30 ohm. Miałem z nim problem w innym Allegro.  Tym razem był dobry. 😀



c.d.n.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz