Szukaj na tym blogu

środa, 20 marca 2019

Lumophon W30



Lumophon W30
Rok produkcji: 1930-1931

Producent: Bruckner & Stark  Norymberga
Lampy: RENS1204, RES164 ( RE134), REN1004, RGN504
Głośnik zewnętrzny
Zasilanie: 110-220V

Wymiary: 390 x 212 x 189 mm
Waga: 5,8 kg


Radio kompletne i zewnętrznie w przyzwoitym stanie. Wewnątrz trochę kurzu, pajęczyn i miejscami lekki nalot rdzy. Na zewnątrz widoczne ślady po prawie 90 latach używania.  Wszystkie przełączniki działają, pokrętła się kręcą. Po sprawdzeniu żarzenia lamp omomierzem, po sprawdzeniu napięć na gniazdach lamp i dokładnym oglądnięciu układu zaryzykowałem i włączyłem do prądu. Efektu nie ma, podłączony głośnik  jest głuchy. Dlaczego? To już zagadka do rozwiązania na najbliższe dni (tygodnie). 





Obudowa z cienkiej sklejki pokrytej fornirem. Obudowa była porozklejana na złączeniach i w paru miejscach odstawał fornir. Wszystko posklejałem Wikolem.


Panel frontowy zrobiony z grubej blachy malowanej farbą. Tu też musiałem ingerować. Farba była porysowana, wychodziły ogniska rdzy. Do malowania użyłem czarnego i brązowego sprayu i jakoś to wyszło.  


Blacha przed



Ta sama blacha w innym oświetleniu



Skala była zniszczona



Zmodyfikowałem ją w Power Point


Skala pod przełącznik








W moim egzemplarzu taka obsada: L416d, REN904, H4080D, jakaś prostownicza bez opisu.



Pod chassis oprócz kilku pajęczyn względny porządek.



Styki widocznego przełącznika spryskałem "Kontaktem".









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz